Tento eshop používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýze návštevnosti súbory cookie.

viac informácií
Prijať všetky cookies Podrobné nastavenia
Prijať zvolené cookies

Košík  

Žiadne produkty

0.00 € Poštovné
0.00 € Spolu

Pokladňa

Prečo je dôležité čistiť motor?

Na piestnych krúžkoch sa usádzajú nečistoty, ktoré dokážu piestny krúžok stlačiť až do takej miery, že vznikne vzduchová medzera medzi stenou valca a piestom/piestnym krúžkom. Tieto nečistoty sa usádzajú počas prevádzky automobilu. Čím viac kilometrov má vozidlo najazdené, tým je šanca, že je motor viac znečistený. 

 

Prečo čistiť palivový systém?

V palivovom systéme sa vytvárajú 2 základné druhy nečistôt: voda a samotné znečistenie (guma, živica, síra, kaučuk, atď). Ani jednu z týchto nečistôt nedokáźete ovplyvniť. Voda totiž najčastejšie vzniká kondenzáciou, ktorej nezabránite, pretože je to jednoducho fyzikálny jav. Čo sa týka znečistenia, tak viete, že žiadne palivo nie je absolútne čisté. Pri nafte je najčastejším problémom kontaminácia v miete plnenia, používanie špinavých cisterien a podobne. Ak už z Vás niekto mal demontovanú palivovú nádrž, či už to bol diesel alebo benzín tak dobre viete o čom hovoríme.

 

Mazanie?

Čo sa týka mazania, tak si treba uvedomiť, že je veľmi dôležité dodržiavať pravidelné servisné intervaly. Boli robené testy na oder nemckou štátnou inštitúciou (TÜV) pri použití nového oleja a starého oleja, ktorý mal najazdených 15.000 km. Výsledkom bolo, že starý olej má ,,laicky,, povedané viac ako 200 násobne menšiu mazaciu schopnosť.


Common-railové čerpadlo?

Common railové čerpadlo (vysokotlakové čerpadlo) je jemné zariadenie, ktoré slúži na jemné rozprášenie paliva pod vysokým tlakom; zlepšuje sa tým atomizácia paliva. Pri tomto type palivovej sústavy treba dbať hlavne na čistotu. Čerpadlo pracuje s tlakom cca 2000 barov. Predstavte si, že sa do čerpadla dostane kvapôčka vody. Práve vďaka vysokému tlaku tam tá jediná kvapôčka môže doslova vypáliť ,,jamku,, a čerpadlo môžete zahodiť alebo repasovať. Ak si myslíte, že filter Vám pomôže, tak sa mýlite. Voda bez akýchkoľvek ťažkostí prekoná aj palivový filter. Rádovo stojí common-railové čerpadlo niekoľko 100-viek €.


Filter pevných častíc

Zariadenie slúži na zachytávanie karcinogénnych častíc, ktoré sa nedajú zachytiť katalyzátorom. Filter pevných častíc nazývaný aj DPF filter alebo FAP filter sa začal montovať do dieselových autmobilov kvôli ekologickým normám EU. Princíp filtra spočíva v zachytávaní jemných čiastočiek na pórovitej keramickej stene, akejsi mriežke. Výfukové plyny prejdú čisté a škodlivé látky zostávajú vo filtri. Tieto nečistoty by sa mali samočinne vypalovať, ale... vypaľujú sa pri teplote výfukovćyh plynov cca 650 - 700 ° C. Takáto teplota sa dosahuje pri maximálnom zaťažení vozidla, napríklad na diaľnici a pri vysokých otáčkach. Avšak polícii sa bude ťažko vysvetlovať, že iba čistíte DPF filter :) V skratke povedané, túto teplotu dosiahnete iba málokedy a filter sa stále viac a viac zanáša. Skôr či neskôr prídete možno aź do toho najhoršieho štádia - auto sa prepne do núdzového režimu. Vy navštívite servis, kde Vám povedia, že nový filter stojí niekedy aj niekoľko 1000,- € (podľa typu auta).

 

Výmena oleja v automatickej prevodovke.

Celý systém automatickej preovodvky je veľmi jemne konštruovaný. Najčastejšia výmena oleja a to aj v autorizovaných servisoch prebieha takto:
Celková kapacita oleja v systéme je napr. 10 L. Pri výmene však zaplatíte ,,iba,, za 6 litrov oleja. V mnohých servisoch sa olej vymieňa tým spôsobom, že sa vypustí 6 litrov, nie z dlvodu, že by vás chceli oklamať, ale systém prevodovky im nedovolí vypustiť viac. Takźe v systéme vám zostávajú ďalšie 4 l starého oleja. V niektorých servisoch dokonca do tohto špinaveho oleja pridávajú čistý, spravia s autom pár kilometrov aby sa starý premiešal s novým a znova ho vypustia, tento úkon opakuju aj 2-3x, avšak starý olej stále zostáva v systéme. Práve takýto servisný úkon spôsobuje to, že nový olej so sebou strháva nečistoty, ktoé sú nalepené na stenách v systéme a prave táto nečistota upcháva jemné kanáliky v prevodovke. V mnohých prípadopch sa stáva, že sa prevodovka jednoducho pokazí a nová stojí nie malé peniaze. Odporúčame vám vyhľadať servis, v ktorom vám vymenia 99% starého oleja na 1x. Výmean spočíva v zariadení, v ktorom nový olej pod tlakom dokáže vytlačiť starý olej so systému, jednoducho sa vymenia, dôležité je samozrejme celý systém pervodovky aj vyčistiť. Jedným so servisov je AR servis v Nitre. Pre bližšie informácie kontaktujte nás alebo priamo AR servis.